Skoči na glavni sadržaj

Primjeri dobre prakse izobrazbe

Predavačima su ovdje na raspolaganje stavljeni informativni članci s opisima dobre prakse u izobrazbi sudaca i tužitelja. Opisanim su praksama obuhvaćene brojne teme koje sežu od procjene potreba za izobrazbom do pružanja i ocjenjivanja izobrazbe.

Informativni članci mogu poslužiti kao nadahnuće za izobrazbu drugih pravosudnih djelatnika (sudskog osoblja, pravnika, javnih bilježnika, sudskih izvršitelja i izmiritelja)

Procjena potreba za izobrazbom

Inovativna metodologija izobrazbe

Inovativni kurikulumi ili planovi izobrazbe

Alati za izobrazbu kao pomoć za ispravnu primjenu prava EU-a i međunarodnu pravosudnu suradnju

Ocjenjivanje rezultata sudionika u izobrazbi / učinak aktivnosti izobrazbe

Europska radionica o razvoju dobre prakse u europskoj pravosudnoj izobrazbi

„Obećavajuće”, „dobre” i „najbolje” prakse

Primjeri dobre prakse izobrazbe protežu se na različita područja izobrazbe:

  • procjenu potrebe za izobrazbom,
  • inovativne kurikulume ili planove izobrazbe,
  • inovativnu metodologiju izobrazbe,
  • alate za izobrazbu kao pomoć za ispravnu primjenu prava EU-a i međunarodnu pravosudnu suradnju,
  • ocjenjivanje rezultata sudionika u izobrazbi / učinak aktivnosti izobrazbe.

Primjeri su prikupljeni u okviru pilot-projekta o europskoj pravosudnoj izobrazbi koji je Europski parlament predložio 2012., a Europska komisija provela 2013. – 2014. Studiju o dobroj praksi izobrazbe provela je Europska mreža za pravosudnu izobrazbu (EJTN), a primjeri su prikupljeni od 23 institucije za izobrazbu, kao što su nacionalne institucije za pravosudnu izobrazbu, Akademija europskog prava (ERA), Europski institut za javnu upravu (EIPA) te sam EJTN.

Svaki informativni članak sadržava glavna obilježja prakse, kontaktne podatke institucije za izobrazbu te sve druge korisne napomene o prenosivosti prakse.

Procjena potreba za izobrazbom

Inovativni kurikulumi ili planovi izobrazbe

Planiranje sveobuhvatnog godišnjeg kurikuluma za izobrazbu usmjerenog na potrebe   (298 KB) 

Njemačka

Planiranje sveobuhvatnog godišnjeg kurikuluma za izobrazbu usmjerenog na potrebe   (308 KB) 

Engleska i Wales

Pružanje izobrazbe sucima i državnim odvjetnicima zajedno s drugim zanimanjima   (254 KB) 

Bugarska

Pružanje izobrazbe sucima i državnim odvjetnicima zajedno s drugim zanimanjima   (257 KB) 

Engleska i Wales

Kombiniranje različitih disciplina u pružanju izobrazbe za suce i državne odvjetnike   (257 KB) 

Italija

Simulirani sudovi i programi igranja uloga   (256 KB) 

Engleska i Wales

Simulirani sudovi   (290 KB) 

Mađarska

Pažljivo praćenje komunikacijskih vještina uporabom simulacije   (273 KB) 

Francuska

Izobrazba u području rukovodstva i upravljanja   (257 KB) 

Francuska

Izobrazba u području rukovodstva i upravljanja   (332 KB) 

Finska

Izobrazba u području rukovodstva i upravljanja   (255 KB) 

Belgija

Izobrazba u području rukovodstva i upravljanja   (333 KB) 

Engleska i Wales

Izobrazba u području rukovodstva i upravljanja   (254 KB) 

EIPA

Izobrazba u području rukovodstva i upravljanja   (298 KB) 

Nizozemska

Sveobuhvatni paket za pružanje opsežne izobrazbe o novim pravnim instrumentima   (253 KB) 

Rumunjska

Sveobuhvatni paket za pružanje opsežne izobrazbe o novim pravnim instrumentima   (253 KB) 

Francuska

Sveobuhvatni paket za pružanje opsežne izobrazbe o novim pravnim instrumentima   (255 KB) 

Akademija europskog prava (ERA)

Zajedničko pružanje programa izobrazbe putem neobičnih partnerstava   (250 KB) 

Portugal

Zajedničko pružanje programa izobrazbe s vanjskim istraživačkim institutom   (254 KB) 

Poljska

Sudski mentori   (255 KB) 

Bugarska

Sudski mentori   (402 KB) 

Nizozemska

Inovativna metodologija izobrazbe

Sveobuhvatna strategija e-učenja   (288 KB) 

Bugarska

Mješovito e-učenje   (256 KB) 

Nizozemska

Mješovito e-učenje   (305 KB) 

Španjolska

Sveobuhvatni, višestrani pristup izobrazbi u području prava EU-a   (338 KB) 

Bugarska

Snimanje, emitiranje, podcasting na internetu, snimanje i prijepis aktivnosti izobrazbe i njihova dostupnost na internetu   (255 KB) 

Rumunjska

E-sandučići i videokonferencije   (255 KB) 

Portugal

Stvarna studija slučaja izrađena u stvarnom vremenu uporabom videokonferencija   (254 KB) 

Španjolska

Zapošljavanje predavača i ocjenjivanje njihova rada   (261 KB) 

Rumunjska

Organizacija decentralizirane izobrazbe kao odraz lokalnih problema i potreba za izobrazbom   (255 KB) 

Bugarska

Organizacija decentralizirane izobrazbe kao odraz lokalnih problema i potreba za izobrazbom   (254 KB) 

Rumunjska

Organizacija decentralizirane izobrazbe kao odraz lokalnih problema i potreba za izobrazbom   (254 KB) 

Francuska

Učenje u velikim skupinama – Metodologija snježnih gruda   (259 KB) 

Engleska i Wales

Male skupine – pisanje odluka   (256 KB) 

Nizozemska

Razmišljanje o pisanju odluka   (297 KB) 

Estonija

Male skupine – Praksa suđenja   (304 KB) 

Engleska i Wales

Sudac u društvu: deontologija, etika i odnosi s medijima   (256 KB) 

Španjolska

Samoispitivanje u komunikacijskim vještinama   (255 KB) 

Estonija

Komunikacija s medijima – Interaktivna i višeslojna medijska izobrazba   (259 KB) 

Njemačka

Alati za izobrazbu kao pomoć za ispravnu primjenu prava EU-a i međunarodnu pravosudnu suradnju

Ocjenjivanje rezultata sudionika u izobrazbi / učinak aktivnosti izobrazbe

Europska radionica o razvoju dobre prakse u europskoj pravosudnoj izobrazbi

O dobrim se praksama izobrazbe razgovaralo i raspravljalo 26. i 27. lipnja 2014. na radionici koju je Komisija organizirala kako bi pružateljima usluga izobrazbe omogućila razmjenu ideja o daljnjem razvoju izobrazbe pravosudnih djelatnika o primjeni prava EU-a. Na radionici je objašnjeno i kako se s pomoću financijskih sredstava EU-a mogu uvesti nove tehnike izobrazbe (obično u okviru projekata koji uključuju prekograničnu suradnju).

Videozapisi rasprave dostupni su na internetskoj stranici radionice.

„Obećavajuće”, „dobre” i „najbolje” prakse

Prakse izobrazbe predstavljene u ovom odjeljku podijeljene su na „obećavajuće”, „dobre”, „najbolje” i „nerazvrstane” u skladu s mjerilima koja je odredio EJTN prilikom provođenja studije.

Najbolja je praksa program ili strategija izobrazbe s najvišim stupnjem dokazane djelotvornosti, što je potkrijepljeno objektivnim i sveobuhvatnim istraživanjem te ocjenjivanjem.

Dobra je praksa program ili strategija koja je polučila rezultate u jednoj ili više organizacija te ima naznaka da može postati najboljom praksom zato što postoje neke objektivne osnove za tvrdnju da je djelotvorna i ima potencijala za provođenje u drugim organizacijama.

Obećavajuća (ponekad samo eksperimentalna) praksa u pravosudnoj izobrazbi praksa je koja je pružila barem preliminarne dokaze djelotvornosti ili koja ima potencijala za generiranje podataka s pomoću kojih se može utvrditi mogućnost da postane dobra ili najbolja praksa koja se može prenijeti na šira i raznovrsnija okruženja pravosudne izobrazbe.

Djelotvorna je praksa potencijalno prenosiva bilo kamo, u potpunosti ili u prilagođenom obliku, u skladu s okolnostima.

Neke prakse nisu razvrstane stoga što se čine zanimljivima, no nije bilo dostupno dovoljno podataka za razvrstavanje u skladu s prethodno opisanim mjerilima.

Prijavite tehnički problem/problem sa sadržajem ili dajte povratne informacije o ovoj stranici